بخش هوش مصنوعی سونی در حال کار روی بازی‌های پلی‌استیشن است

ر سال ۲۰۱۹ شرکت سونی زیرمجموعه‌ای را راه‌اندازی کرد که وظیفه‌اش تحقیقات درباره‌ی هوش مصنوعی بود. برنامه‌ای که سونی با این اقدام در نظر گرفته بود، برایمان کاملا مشخص نبود اما در جلسه‌ی جدید تعیین استراتژی‌های این شرکت جزئیات بیشتری از این بخش ارائه شده است.

در جریان این جلسه، کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیرعامل شرکت سونی، بیان کرد: «بخش هوش مصنوعی شرکت سونی همکاری و تعامل خود را با پلی‌استیشن آغاز کرده است تا بتواند تجربه‌ی بازی‌ها را غنی‌تر و جذاب‌تر کند. با استفاده از یادگیری تقویتی، ما در حال توسعه ایجنت‌های هوش مصنوعی برای بازی‌ها هستیم که بتوانند حریف یا دوست باهوش و مناسبی برای بازیکنان باشند.»

این چیزی است که می‌توانیم از همکاری پلی‌استیشن و بخش هوش مصنوعی سونی انتظار داشته باشیم اما به هر حال همچنان باید منتظر تأیید یا اطلاعات بیشتری از آن باشیم. «یادگیری تقویتی» یکی از علوم و مباحث مرتبط با هوش مصنوعی است که روی آزمون و خطا و آموزش هوش مصنوعی برای انجام کارهای مختلف تکیه کرده است. این فرآیند ثابت کرده که به‌صورت ذاتی می‌تواند برای بازی‌های ویدیویی کاملا مناسب و کاربردی باشد. در گذشته هم در بازی استارکرفت ۲ تحقیقات سنگینی با تمرکز بر این تکنیک انجام شده بود.

دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت که در بازی‌های ویدیویی نقش دارند، در این زمینه علاقه نشان داد‌ه‌اند و در حال کاوش کردن پتانسیل آن هستند. اگرچه تلاش مایکروسافت در حال حاضر به‌صورت کامل روی تحقیقات بوده است، به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد که نتایج این تحقیقات را از آزمایش‌ها فراتر ببرد و آن‌ها را به‌زودی در بازی‌های ویدیویی اعمال کند. نتیجه‌ی نهایی ممکن است باعث شکل‌گیری هم‌تیمی‌ها یا دشمنان باهوش‌تری در بازی‌های ویدیویی شود.

علاوه بر این موضوع، در جلسه‌ی اشاره شده سونی و پلی‌استیشن برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف دیگری را اعلام کرده‌اند. پلی‌استیشن و سونی با سه برنامه جدید قصد دارند مخاطبان خود را گسترش دهند.

اولین موضوع، تصمیم جدید سونی برای آوردن بعضی از عناوین معروف خود به گوشی‌های همراه است. سونی با این کار می‌خواهد هم سودآوری بیشتری را تجربه کند و هم جامعه‌ی بازیکنان جدیدی را با بعضی از آثارش آشنا سازد.

دومین برنامه‌ی سونی در راستای فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی است. این شرکت قصد دارد با همکاری پلی‌استیشن اقتباس‌های بیشتری را از مجموعه بازی‌های خود بسازد. در حال حاضر هم آن‌ها اعلام کرده‌اند که ۱۰ اثر اقتباسی از بازی‌های سونی در صنعت فیلم‌ و سریال در حال تولید است. می‌توان از این میان به فیلم آنچارتد یا سریال تلویزیونی اقتباسی از بازی «آخرین ما» اشاره کرد. این رویکرد هم برای آشنا کردن طرفداران هنر هفتم به بازی‌های سونی است که در نهایت علاوه بر فروش احتمالی موفقیت‌آمیز، موجب فروش و توجه بیشتر بازی‌های این شرکت هم می‌شود.

سومین برنامه، گسترش شبکه‌ی پلی‌استیشن نتورک و همچنین سرویس‌های اشتراکی مهم پلی‌استیشن از جمله پلی‌استیشن پلاس و PlayStation Now است. سونی در این ماه‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی در سرویس‌های اشتراکی خود از جمله پلی‌استیشن پلاس مواجه بوده است. با این حال آن‌ها همچنان می‌خواهند به این رشد ادامه دهند و باید منتظر ماند که برای رسیدن به چنین چیزی چه برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *